Cum afli daca dieta vegetariana este una potrivita pentru tine

Sigur ai citit pana acum rezultatele a numeroase studii de specialitate care aratau ca dieta vegetariana si dieta vegana reduc riscul aparitiei bolilor de inima, a diabetului si elimina riscul declansarii unor forme de cancer. Si aproape ca iti vine sa le incerci. Bineinteles ca există un „dar” si acesta este legat de faptul ca exista persoane carora aceste diete nu li se potrivesc.

Ca sa afli daca nu te numeri printre ele, iata care sunt semnele care indica aceasta nepotrivire, conform prevention.com.

Balonarea. Fasolea, fructele, legumele si boabele integrale sunt surse bogate in fibre care grabesc aparitia satietatii pe durata mesei si reduc riscul aparitiei unor afectiuni cronice. Din pacate, insa, acestea pot provoca gaze si crampe abdominale, mai ales daca sunt consumate rapid. Pentru a usura disconfortul abdominal, specialistii recomanda cresterea consumului de apa si prepararea alimentelor prin fierbere, care sustine procesul de digestie.

Cresterea in greutate. Se stie ca dieta vegetariana si dieta vegana ne ajuta sa pierdem in greutate, dar se poate intampla contrariul cata vreme exageram cu consumul de gustari semipreparate, carbohidrati si produse de patiserie. “Alimentele vegetariene si cele vegane nu sunt intotdeauna sanatoase sau sarace in calorii”, este de parere Julie Upton, medic dietetician. “Deseori veganii sunt de parere ca daca mananca alimente sanatoase, pot consuma portii mai mari. Chiar daca este vorba despre orezul brun sau unt de arahide, cantitatea portiilor servite trebuie sa fie mentinuta in limite normale pentru a nu cauza cresterea in greutate”, adauga aceasta.

Oboseala. Adoptarea unei diete din care lipsesc alimentele din surse animale ar putea declansa aparitia starii de oboseala la unii dintre noi. Consumul de cereale integrale, alimente cu un continut scazut de proteine si grasimi sanatoase poate declansa scaderea nivelului de zahar din sange, ceea ce se traduce printr-un nivel scazut de energie.

“Recomand intotdeauna persoanelor care adopta o dieta vegetariana sau vegana sa consume o portie de proteine si o portie de grasimi sanatoase la fiecare masa”, afirma Dr. Julie Upton.

De asemenea, dietele bazate pe consumul de plante ofera mai putine optiuni pentru surse de fier si vitamina B12, doi nutrienti responsabili pentru nivelul de energie pe care il avem in fiecare zi. In acest sens, nutritionistii recomanda consumul de fasole, linte, tofu, ca surse vegetale pentru fier, iar laptele, ouale si cerealele fortifiate ca surse bogate in vitamina B12.

Ti-e foame la o ora sau doua dupa ce mananci. Daca mananci fara carne, probabil nu consumi suficiente proteine. Alimentele cu conținut ridicat de proteine necesita mai mult timp pentru digerare, astfel incat va dau senzatia de satietate. Nevoile individuale de proteine depind de nevoile de calorii si de nivelul de activitate. Dar, în general, ar trebui sa incerci sa consumi cel putin o portie de proteine la o masa, cum ar fi o jumatate de ceasca de linte gatita sau o ceasca de iaurt grecesc. Jumatate de masa trebuie sa contina fructe și legume pentru ca au fibre, care te ajuta sa te simti satul.