De ce ni se face somn dupa ce mancam

In momentele din zi cand ne simtim extrem de slabiti, ne aducem brusc aminte ca nu prea am mancat. Stim de acasa ca mancatul ne da energie, dar in unele cazuri se intampla opusul. Motivele? Cantitatea mare de mancare si compozitia chimica a unor mancaruri.

Compozitia chimica are doi „vinovati”. Pe de-o parte este triptofanul, unul dintre aminoacizii esentiali gasiti in majoritatea mancarurilor. Pe de cealalta parte se gasesc carbohidratii: o farfurie plina cu cartofi va duce la cresterea rapida a nivelului de energie, iar apoi la prabusirea rapida, ceea ce duce la randul sau la starea de oboseala, scrie Curiosity.

Desigur, efectul combinat al acestora, impreuna cu o cantitate peste puterile sistemului digestiv, poate reprezenta un somnifer eficient, alaturi de alte aspecte mai putin dorite pe care o dieta de proasta calitate le aduce.

Ca macar micul dejun sa nu te adoarma imediat ce te-ai trezit, urmeaza sfaturile nutritionistilor si ai grija ca prima masa din zi sa contina macar una dintre recomandarile de mai jos:

  • Ovazul este una dintre aceste solutii. Consumat in cantitati moderate, are beneficiul de a fi absorbit lent, astfel iti va da energie pe tot parcursul diminetii.
  • Boabele de fasole contin o cantitate de proteine si va stabiliza nivelul de glucoza din sange.
  • Migdalele contin o cantitate insemnata de vitamina B si magneziu, acesta din urma fiind important pentru metabolism in timpul exercitiilor fizice.
  • Ouale sunt de asemenea pline cu proteine, iar acizii mono si polisaturati esentiali pentru sanatatea inimii.