Semne ca exagerezi cu mancatul sanatos

Cu totii vrem sa mancam sanatos. De la atentia pentru alimente nutritive, pana la tipuri de zahar daunatoare, nu prea stim ce alegeri ne mentin pe drumul cel bun. Dar este posibil sa exageram.

Dieteticianul Susie Burrell vorbeste despre inlaturarea tuturor zaharurilor posibile sau interzicerea tuturor carbohidratilor, de exemplu, conform mydomaine.com. Daca alegi o gama limitata de alimente – chiar daca sunt toate neprocesate si cu substante nutritive – alegerea poate fi nesanatoasa in sine. Rezultatele sunt in mod neintentionat scaderea in greutate si faptul ca ai o dispozitie proasta. Chiar si atunci cand alimentele in cauza sunt bune pentru organism, daca ai o relatie obsesiva cu alimentele, alegerile pot fi daunatoare. Iata patru semne de avertizare:

  1. Te simti obosit in mod constant. Limitarea alimentelor pe care le consumi poate insemna ca lipsesc vitaminele si mineralele esentiale. Cand suntem prea agresivi in privinta taierii raului, poate fi posibil sa taiem in mod accidental binele impreuna cu el.
  2. Te confrunti cu leziuni recurente. Atunci cand corpul nu primeste energia de care are nevoie pentru a functiona corect si cand suntem obositi, suntem mai predispusi la accidente si la rani. Corpurile noastre sunt, de asemenea, mai putin pregatite sa isi revina dintr-o trauma asa cum ar fi daca am avea o dieta sanatoasa.
  3. Tenul este tern. Pielea poate dezvalui starea de sanatateaa unei persoane. Daca ai observat ca pielea este mai lipsita de viata, dieta ta probabil nu acopera necesitatile organismului. Includerea mai multor alimente in dieta te poate ajuta sa ai o stare de spirit mai buna si o piele cu aspect sanatos.
  4. Menstruatie neregulata. Desi este normal ca menstruatia sa-si schimbe ocazional programul, daca a trecut o perioada lunga de timp fara menstruatie, cauza ar putea fi dieta. Daca nu mananci destule, acest lucru influenteaza hormonii. Incearca sa gasesti echilibrul, asigurandu-te ca ai un plan de alimentatie durabila care iti ofera diferite tipuri de alimente.